Hae tästä blogista

Tietoja minusta

Oma kuva
Elämäniloa ja maailmantuskaa. Valosta varjoon - ja takaisin. Tervetuloa matkalle mukaan!

keskiviikko 13. syyskuuta 2017

Syyskuun riimejä



 Nukkuva hengityksesi 
olenko unessa vai valveilla
ihosi lämpö käteni alla
ja äkkiä en tiedä 
mihin sinä loput
ja mistä minä alan.




Piippaus yöpöydällä
päänsisäisiä salamoita
joku repii raajojani irti
nousen vaikka en pysty
seinistä tukea
selkä suoraksi nikama kerrallaan.

Pukeudun farkkuihin
paitaan
hymyyn
autoradiossa The Final Countdown
aamusumu haihtuu 
auringon tieltä, ja tiedän:
tänään minä siirrän vuoria.



Saunan jälkeen laiturilla
 minä, yksin
tänään olen jo monena ollut
äiti ja vaimo
puuroa ja mustikoita, kahvia
hymyilevä asiakaspalvelija
hallitsee small talkin 
työstä lähdettyä kassalla
kiitos, en tarvitse kuittia
hymy
avokadopastaa.

Autolla sata kilometriä
sielunkotini
suljen puhelimen
riisun rannekellon
riisun hymyn
kuuntelen hiljaisuutta
se humisee korvissa
kunnes rastas laulaa
varovasti, onhan syyskuu.

Muistelen kesää
jota ei tullut
ja kiitän syyskuusta
kun kaiken pauhun jälkeen
keltaisten lehtien rauha.





Skolioosi
spondyloosi
spinaalistenoosi
selkäranka
sen ympärillä minä
itken
uhmaan 
toivon ihmettä.
Rakastan
sillä ihme on jo tässä
laituri 
koivut
sauna
elämä
tunnen, kipuakin, siis olen olemassa.
Malja ainoalle elämälleni!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa, kiitos siitä!